Sunday, December 26, 2010

Wladd Muta.... Graphic Works...Magicka AnUra-Flora



Les pétales des fleurs de grenouilles, “AnUra-Flora“,
se développent dans un tout premier temps
à partir des tissus pulmonaires du batracien (fig.1.).
L'amorce de la mutation utilise
les traces génétiques fantômes
des branchies du stade larvaire (têtards).
Le pétale se constitue ensuite
exclusivement sur une base
de tissu épithélial humide (muqueuse) respiratoire.
L'étalement des tissus s'accompagne,
progressivement et en s’amplifiant,
d'une hybridation du tramage cellulaire
VÉGÉTALE & ANIMALE.
Même une fois aboutie, l‘AnUra-Flora
gardera toujours
cette singularité cellulaire hybride.
La fleur se déploie tout autour d’un cœur ;
celle-ci n’a pas de tige (fig.3.).


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Pour parvenir de façon simple à la transmutation,
lorsque l’on ne maîtrise pas
les techniques avancées des Arts-Humides,
il faut avoir au préalable
introduit un fragment de pétale d’AnUra-Flora
à l’intérieur de l’œuf, d’une grenouille commune,
le jour même de la ponte.
Le fragment doit être en contact avec le noyau,
si le contact ne se fait pas
le transposon génétique ne peut se constituer.
Il est conseillé de contaminer un grand nombre d’œufs,
car moins de 1% d'entre eux arriveront à l’âge adulte.

La voie royale des Arts-Humides
passe, bien entendu, par le fruit
et produit des résultats significativement plus puissants (fig.3.),
mais le maniement du fruit (œuf issu de la fleur)
est d’une complexité sans nom
et très peu ne parviennent au moindre résultat.
La fleur créée par introduction du fragment,
peut vivre jusqu’à trois années,
le triple par le fruit. 
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La mutation florale à proprement parler
a lieu au terme de la vie normale de l’animal
(soit une dizaine d’année)
– lune rousse, constellation de la grenouille –
bien sûr celle-ci ne peut s’opérer si le batracien
meurt prématurément, par accident ou maladie.
Il faut donc en prendre grand soin
si l’on espère un jour lui faire atteindre
l’état d’AnUra-Flora.


Avant la mutation,
l’individu grenouille ne présente aucune particularité,
en tout parfaitement semblable
à une grenouille commune.


L'événement transmutatoire en lui-même
est extrêmement bref
et peut se réaliser sur un laps de temps
n’excédant pas les 3 heures.
Assister au spectacle de la transformation
est un enchantement,
c'est un évènement d’une grande beauté.
Le déploiement des tissus couleurs de braises
se fait dans le crépitement
d'un feu humide et cristallin,
danse végétale d'une grâce inouïe (fig.2.). 

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Les usages de l’AnUra-Flora sont multiples
(par contact, contemplation, ingestion ou masque).
Entre autres choses :
stimulation des rêves lucides
et mémorisation des rêves en général,
“cœur de combustions“
dans un grand nombre d’opérations
impliquant l’eau et la lune,
mise en condition psychique
pour la création d’“Ikebana d’organes vivants“,
et souvent même, simple décoration

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Victor Brown.... bookplate for Lily Yeats





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from Poems by WB Yeats, Cuala Press 1935


"There's nothing but our own red blood
Can make a right Rose Tree..."
wb yeats



The Angel of Death ... in micrography...





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This illustration is found in a book entitled Nisyonot be-Ketav Ivri (Experiments in Hebrew Script)
a magnificent example of micrography, tiny Hebrew script marking out the shape of a figure, in this case a classic portrayal of the Angel of Death. In this particular example the script is in Hebrew yet the language is German. The many signed names would indicate that this was done in Central Europe, probably in a school of the German Haskalah (Enlightenment) movement, around the middle of the 19th century.



Monday, December 20, 2010

Eric William Ravilious(1903-1942)... Woodcut




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Doctor Faustus Conjuring Mephistophilis 1929



Ravilious was a prolific British illustrator and worked predominantly with wood engravings. The subject for this work relates to the 16th century medical practitioner, Dr. Johannes Faust who, legend has it, sold his soul to Mephistopheles, an evil spirit.



Wednesday, December 15, 2010

Saturday, December 11, 2010

Suniti Namjoshi ....Building Babel..The Black Piglet





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from Building Babel by Suniti Namjoshi

Every retelling of a myth is a reworking of it. Every hearing or reading of a myth is a recreation of it. It is only when we engage with a myth that it resonates, becomes charged and recharged with meaning...



Suniti Namjoshi ...poem excerpts







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Theres sunshine in the garden
there are flowers in the hall
at your gate a lovesick beast
is breaking down the wall...
from poem ~ Courtship


Why did you make a hole in the sky,
Breaking the backdrop of placid blue days?
The black crow are flapping wildly in my head
While the blue air has closed about your absence.

from poem ~ In Three Tenses



Suniti Namjoshi




Thursday, December 9, 2010

Hans Bellmer...print.... undated





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"At the source of the most intensely black and scandalous works...we believe there exists this sort of passage from passion to action, a secret need for equilibrium, the urge to create an imaginary evil from which we may take pleasure within the excesses of intellectual passion, in order to cure ourselves of the real evil we're suffering"

from Scandal with a Secret Face - an Essay by Nora Mitrani 1950

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Horst Haack ... print... Genderles Being 1969





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Horst Haack was born in 1940 in Neubrandenburg. He lived in Lübeck from 1945 to 1959 before moving to West Berlin to study painting at the Berlin Academy of Art. Painting "light"! As of 1967, he lived and worked for 12 years on the island of Ibiza (Spain). From there, in 1979 he moved to Paris where he started in 1981 "Chronographie Terrestre (Work in Progress)", without at the time realizing this was his future life's work. It is a painted, drawn and panel-mounted diary that he has continued to work on ever since. At present he lives in Darmstadt (Germany) and Paris.